marți, martie 27

Goliat in spatiu ...



Va mai amintiti de Goliat? Nu, nu personajul biblic, ci microsatelitul romanesc ce orbiteaza acum in jurul pamantului adunand tot felul de informatii, fotografii si alte chestii pe care nu le inteleg!
Satelitul a fost lansat pe 13 februarie 2012 de la centrul spatial ESA din Guiana Franceza. Acesta impreuna cu alti microsateliti au fost purtati in spatiu de o racheta Vega aflata si ea la primul zbor.
Scopurile minisatelitului romanesc este de a masura nivelul radiatiilor cosmice, numarul de micrometeoriti care lovesc constant atmosfera terestra si fotografierea la inalta rezolutie.
Satelitul este monitorizat de doua statii terestre, una situata la Magurele si cealalta la Marisel, Cluj.

Mai multe informatii pe site-urile www.rosa.ro si www.goliat.ro. Cel din urma dedicat in totalitate satelitului putea fi construit cu putin mai mult simt de raspundere, dar e bine ca e si asa. Aici avem tot felul de detalii tehnice ale microsatelitului, obiective si daca sunteti radioamatori tot aici gasiti frecventele pe care puteti intercepta transmisiile. Mai mult se face un apel la radioamatorii din toata lumea care reusesc sa receptioneze semnalele satelitului pentru a ajuta proiectul.

Un alt site interesant este n2yo de unde se poate vedea pozitia in timp real a diferitilor sateliti. Pe Goliat al nostru il puteti vedea pe unde freaca menta la link-ul http://www.n2yo.com/?s=38080

101 comentarii:

  1. e bine ca ne evidentiem si prin lucruri bunw:|

    RăspundețiȘtergere
  2. sincer mi se pare un microsatelit foarte util. si sunt sigura ca numarul micrometeoritilor e mare. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. este foarte bine ca am inceput si noi sa facem asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte interesant acest articol si felicitari pentru noi romanii

    RăspundețiȘtergere
  5. E bine sa stii ca mai exista si lucruri bune!:D

    RăspundețiȘtergere
  6. De acest Goliat nu stiam...am mai invatat ceva azi :P

    RăspundețiȘtergere
  7. e bine ca exista si persoane car ene ridica putin mai sus k si popor!

    RăspundețiȘtergere
  8. E bine ca avem si noi ceva..intram si noi in rand cu lumea..:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Este prima data cand aud de Goliat asta ...

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu am auzit de el! :| E prima oara cand aud ca Romania are un satelit in spatiu :|

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu stiam asta, nu am auzit de acest goliat pana acum...

    RăspundețiȘtergere
  12. Nici nu stiam de el sincer...ce nume are..;))oricum presupun k nu e mai bun decat cel al rusilor.

    RăspundețiȘtergere
  13. :) Nu am auzit de el..pentru ca nimeni nu se oboseste sa ne informeze...cel putin mass media nu

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte foarte interesanta ideea!!:)

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu am cum sa-mi amintesc ca nu am auzit de nici un Goliat trimis in spatiu...interesant!

    RăspundețiȘtergere
  16. Mai de ce nu ne informeaza si pe noi de asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte interesant, nu stiam de acest Goliat...

    RăspundețiȘtergere
  18. Am auzit ceva ceva despre el..dar nu cine stie ce..:)

    RăspundețiȘtergere
  19. Sa zicem ca nu e un subiect foarte mediatizat..:)

    RăspundețiȘtergere
  20. Interesant, pot sa zic ca este prima data cand aud de acest Goliat

    RăspundețiȘtergere
  21. Pai da ..ca in loc sa vedem lucruri care ne intereseaza..vedem ce au mai facut "fitoasele de vedete" daca au indraznit cumva sa manance si ele 2 oua..ca tot omu..

    RăspundețiȘtergere
  22. E bine ca macar acum aflu de el..niciodata nu e prea tarziu..

    RăspundețiȘtergere
  23. Hmm...interesant sa speram ca face o treaba buna!

    RăspundețiȘtergere
  24. Mersi de informatie..macar aflu de undeva:D

    RăspundețiȘtergere
  25. Asta chiar e interesant spre deosebire de stirile din ultima vreme ... :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Goliat? ..interesant ...mai evoluam si noi:)

    RăspundețiȘtergere
  27. Interesant sa aflu informatiile astea de pe un blog.!:)

    RăspundețiȘtergere
  28. Foarte interesant articolul si ma bucur ca mai facem si noi cate ceva bun :)

    RăspundețiȘtergere
  29. Desii nu stiam de acest Goliat,mi a placut sa aflu lucruri noi ..mai ales cat de cat bune pentru noi..:)din pacate nu le aflu daca ma uit pe la t.v

    RăspundețiȘtergere
  30. ma mir ca i-a dus capul pe ai nostri sa faca asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  31. Foarte interesanta tema aleasa pentru acest articol.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  32. Am mai auzit de el :D mi se pare foarte interesanta idee :D Felicitari pt realizare !!

    RăspundețiȘtergere
  33. da, am mai auzit de Goliat :) mi se pare interesant :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Goliat....este prima data cand aflu de existenta lui!

    RăspundețiȘtergere
  35. Nu am mai auzit pana acum de acest Goliat ! Insa ma bucur ca am aflat acum ! Imi place sa aflu lucruri noi :D

    RăspundețiȘtergere
  36. Am auzit ceva de el dar acum am aflat mai multe lucruri!

    RăspundețiȘtergere
  37. am facut si noi ceva folositor in sfarsit

    RăspundețiȘtergere
  38. martie ? Articole noi mai vrem si noi :D Multumesc pentru informatiile despre Goliat :)

    RăspundețiȘtergere
  39. Am mai auzit de acest goliat :) Mi se pare o idee destul de interesanta :)

    RăspundețiȘtergere
  40. Interesant! Nu stiam de lucrul acesta!

    RăspundețiȘtergere
  41. E foarte bine ca avem si noi initiativa de a face ceva bine!

    RăspundețiȘtergere
  42. E bine de stiut.. Foarte interesant articolul :)

    RăspundețiȘtergere
  43. Eu nu imi amintesc de el pentru ca pana acum nu am auzit de el:D

    RăspundețiȘtergere
  44. hm...e bine ca avem si noi ceva..nu am ramas atat de in urma..:)

    RăspundețiȘtergere
  45. Sa speram ca va face treaba buna!:)

    RăspundețiȘtergere
  46. Un articol foarte interesant din multe puncte de vedere

    RăspundețiȘtergere
  47. poate ne transmite informatii despre evenimentul care urmeaza sa aiba loc pe 21 decembrie.

    RăspundețiȘtergere
  48. Atatea spamuri la un articol n-am vazut de mult! :)))

    RăspundețiȘtergere